Investigadors valencians desenvolupen un nou detector per a mesurar un procés radioactiu fonamental en centrals nuclears

Investigadors de l’Institut de Física Corpuscular (IFIC) han desenvolupat un nou detector per a mesurar la desintegració beta, un dels processos de desintegració radioactiva que es produeixen en el nucli atòmic. Aquest sistema aporta noves dades per a entendre els processos que es produeixen a l’interior d’un reactor nuclear. Provat amb èxit en la instal•lació finlandesa IGISOL i destinat al futur laboratori europeu de física nuclear FAIR, les seues aplicacions van des dels estudis sobre estructura nuclear i física de neutrins fins al desenvolupament de detectors portàtils de manipulacions de combustible nuclear al marge dels tractats internacionals.

Martes, 22 de Abril 2014